dicht

Andrew Buchholtz

Head of Investment Banking

Andrew J. Buchholtz is al bijna 25 jaar werkzaam als bankier, consultant en operator in de media-industrie. Hij was eerst consultant voor tijdschriftuitgevers en direct marketeers bij J.S. Eliezer Associates in New York City. In 1995 ging hij naar Suhler Stevenson waar hij zich tien jaar als adviseur fusies & overnames bezig hield met het kopen en verkopen van mediabedrijven.

Onder de tientallen transacties die Andrew heeft uitgevoerd, bevinden zich de verkoop van Fast Company Magazine van de Zuckerman Group aan Gruner + Jahr (VS), van White Directory Publishers aan de Hearst Corporation, van Clipper Magazine aan Ganett, Inc. en van Highline Media aan Summit Business Media. Hij heeft opdrachten uitgevoerd voor verschillende sectoren zoals marketingbedrijven, digitale video content, vakbeurzen, stock photography, educatie, b2b media, lokale media, kranten, consumer publishing, e-commerce, informatie en kabel.

Daarnaast had Andrew partnerbelangen in Veronis Suhler Communications Partners II en Veronis Suhler Communications Partners III, de private equity-maatschappijen van Veronis Suhler Stevenson. Van 2006 tot en met 2008 was Andrew Managing Director bij de BMO Capital Markets Media, Communications and Technology Group waar hij klanten uit de media-industrie voorzag van zowel schuld- als equityproducten. Daarna was hij Managing Director, Hoofd Media and Entertainment bij B. Riley. Hij behaalde een MBA Management aan de Universiteit van Boston en een Bachelor of Arts Economie, magna cum laude, eveneens aan de Universiteit van Boston.